رفتن به محتوای اصلی
سیستم صوتی مالتی زون

سیستم صوتی مالتی روم و یا مالتی زون چیست؟

یک سیستم صوتی مالتی روم و یا مالتی زون اغلب برای پروژه هایی ایده آل است که نیاز به سطوح مختلف میزان حجم صدا به همراه انتخاب سورس های ورودی متفاوت موسیقی برای فضاهای متفاوت دارد.

در کنار قابلیت استریم و پخش یک سورس مشترک بصورت همزمان در فضاهای (زون های) مختلف ، استریم و پخش سورس های متفاوت موسیقی برای هر فضا (زون) با کنترلی مجزا نیز امکان پذیر می باشد.

برای رسیدن به این اهداف ، شما نیاز به استفاده از سیستم های صوتی و آمپلی فایرهای بدون سیم (وایرلس) با امکان و قابلیت مالتی روم و یا مالتی زون را دارید.

برای تقویت و استریم و پخش موسیقی بصورت مالتی روم و یا مالتی زون ، هر فضا (زون) نیاز به کنترل مستقل خود را دارد .

سیستم صوت و آملی فایر ماتی روم و مالتی زون تک زون طراحی شده است برای استفاده در یک فضای (زون) مشخص و توانایی این را دارد که بصورت بیسیم (وایرلس) با آمپلی فایر ها و استریمر های هم نوع خود در یک پروژه هماهنگ شود .

پس اگر می خواهید اسپیکرهای سیستم صوتی خود را در فضاهای (زون های) مختلف نصب کنید از قبیل : سالن اصلی و حال ، اتاق خواب ها ، سرویس ها و آشپزخانه و در عین حال می خواهید پخش موسیقی و کنترل مجزا برای هر فضا (زون) داشته باشید ، بهترین راهکار و تجهیز برای سیدن به این هدف استفاده از سیستم های صوتی و آمپلی فایرهای آریلیک مدل های :

در هر یک از فضاها (زون ها) می باشد . این راحت ترین کار است برای اینکه در فضاهای (زون های) متفاوت دلخواه سیستم صوتی داشته باشید و همچنین دست شما را برای گسترش و افزایش زون های صوتی در صورت نیاز در آینده باز می گذارد.

مالتی روم

شما قادر خواهید بود تمامی سیستم های صوتی و آمپلی فایرهای خود را بواسطه ی شبکه بیسیم (وایرلس) و یا شبکه با سیم (اترنت) از طریق اپلیکیشن تلفن همراه خود کنترل نمایید.

این کنترل شامل : سورس های مختلف استریم و پخش موسیقی (از روی تلفن همراه ، سرویس های پخش موسیقی آنلاین ، فلش مموری  و ذخیره ساز های تحت شبکه و بلوتوث می باشد.

امکان کنترل اکولایزر و حجم صدا بصورت منحصر به فرد برای هر فضا (زون) و یا امکان ایجاد یک گروه مشترک و ترکیب چندین سیستم صوتی و آمپلی فایر با یکدیگر و پخش یک موسیقی واحد در چندین فضا (زون) بصورت همزمان از قابلیت های این سیستم می باشد.

علاوه بر امکان کنترل کامل توسط اپلیکیشن تلفن همراه ، اگر در فضا (زون) مربوطه هستید می توانید از ریموت کنترل آی آر جهت کنترل مستقیم سیستم صوتی خود استفاده کنید.

دلیل اصلی اینکه چرا استفاده از چندین سیستم صوت و آمپلی فایر تک زون ایده آل تر و مناسب تر از استفاده یک سیستم صوت و یا آمپلی فایر چند زون است این است که در اکثر مواقع پیدا کردن سیستم صوت و یا آمپلی فایر چند زون متناسب با فضای مورد نظر شما کار دشواری می تواند باشد. برای مثال : یک سیستم صوتی و آمپلی فایر 6/شش زون برای شما مناسب نخواهد بود اگر شما نیاز به سیستم صوت و آمپلی فایر در 8/هشت زون را داشته باشید و همچنین اگر نیاز به 4/چهار زون صوتی داشته باشید طبیعتا نمی خواهید بابت سیستم صوت و آمپلی فایر 6/شش زون هزینه مازاد برای 2/دو زون اضافی پرداخت کنید.

همچنین سیستم های صوتی و آمپلی فایرهای چند زون معمولا در ابعاد و سایز های نسبتا بزرگ طراحی و تولید می شوند و معمولا نیاز به اتصال کامل بصورت با سیم را دارند ، پس شما نیاز به این خواهید داشت که تمامی اسپیکرهای فضاهای (زون های) مختلف خود را به محلی که سیستم صوت و آمپلی فایر چند زون تعبیهشده است کابل کشی کنید ، که البته پروسه دشوار و زمان بری است و هیچ کس ازوجود سیم و کابل های متعدد در پیرامون فضای مورد استفاده رضایت نخواهد داشت.

در اینجا تصاویر محبوب ترین  منتخب ترین سیستم های صوت و آمپلی فایرهای مالتی روم و ماتی زون ما را مشاهده می کنید .

مالتی روم

این آمپلی فایرهای با قابلیت مالتی روم و مالتی زون فوق العاده کوچک و جمع و جور هستند و می توانند در کنار اسپیکر های مورد استفاده قرار گیرند و پروسه نصب و راه اندازی را به راحت ترین شکل ممکن مقدور می سازند .

مدل آ 50 پلاس و آ 50 توانایی درایو و راه اندازی 2/دو کانال استریو تا حداکثر 50 وات توان خروجی را دارد و همچنین مدل آ 30 پلاس توانایی درایو و راه اندازی  2/دو کانال استریو تا حداکثر 30 وات توان خروجی را دارد.

از آنجایی که تمامی این تجهیزات بر روی یک شبکه داخلی قابل کنترل می باشند ، لذا می توانند در هر فضایی تعبیه و نصب شوند ، حتی می توانند بصورت مخفی در هر فضایی جا نمایی شوند و بدون هیچ مشکلی مورد استفاده قرار گیرند ، آنها می توانند بصورت همزمان از امکانات ارتباطی وای فای و بلوتوث پشتیبانی کنند ، و به استریم و پخش موسیقی از طریق سورس های متنوع آنلاین مانند :

اسپاتیفای ، دیزر ، کوبز ، تیدال ، رادیو اینترنتی ها ، آی هارت رادیو ، نپستر و تیونین بپردازند.

همچنین شما می توانید از روی تلفن همراه و یا کامپیوتر خد ( مک و ویندوز) ، فلش مموری و یا ذخیره سازهای تحت شبکه به استریم و پخش موسیقی بپردازید. علاوه بر اینها ، پشتیبانی از پروتکل های ایرپلی ، یو پی ان پی ، دی ال ان ای و اسپاتیفای کانکت ، از مشخصه های ارتباطی این سیستم های صوت و آمپلی فایر ها می باشد. که در نهایت می توان از آنها بعنوان مناسب ترین و ایده آل ترین سیستم های صوتی و آمپلی فایرها جهت استفاده در هر فضایی استفاده نمود.

در پایان امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی و مشاوره با کارشناسان فنی ما ر ارتباط باشید.

برگشت به بالا